روبیکا چیست ؟
روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است که توسط شرکت توسکا طراحی شدهاست. شرکت توسکا خود یک شرکت توسعه کسب و کار است که در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و هماکنون سهامداران آن سه شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت سرمایهگذاری نور دنا و شرکت نقش اول کیفیت معرفی شدهاند که هرسه متعلق به اپراتور همراه اول هستند. یکی از نخستین محصولات شرکت توسعه کسب و کار توسکا، اپلیکیشن روبیکا بود که در چند اسال اخیر توانسته به محبوبیت زیادی در بین برخی کاربران ایرانی دست پیدا کند.
این اپلیکیشن در اواخر سال ۹۸ پس از شروع همهگیری کرونا و با آنلاین شدن آموزشها بیشتر بر سر زبانها افتاد زیرا یکی از امکانات این برنامه برگزاری کلاسهای آنلاین و برقراری ارتباط بین دانشآموزان و معلمانشان بود. البته روبیکا امکانات جالب دیگری نیز داشت که بخواهند حتی پیش از این جریان هم باعث محبوبیت او شوند، از جمله میتوان به قابلیت استفاده از خدمات آنلاین بدون استفاده از حجم اینترنت برای مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اشاره کرد. گفته میشود اپلیکیشن روبیکا حدود ۳ میلیون کاربر دارد که از امکانات مختلف آن استفاده میکنند. برای اینکه با این برنامه بیشتر آشنا شویم خدمات و قابلیتهای آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد. با سید علی ابراهیمی همراه باشید !
ساخت پیج فروشگاهی روینو
شبکه اجتماعی روبینو یک شبکه بزرگ با امکانات متنوع از جمله ایجاد صفحات خصوصی و عمومی، مدیریت مخاطبین، به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها به عنوان پست و استوری، ویترین پستهای برتر، قابلیت دنبال کردن صفحات مورد علاقه، پیام خصوصی و … می باشد. این شبکه اجتماعی امکانات ویژه ای را همچون ساخت صفحات تجاری با تیک طلایی مخصوص فروشگاه، امکان تبلیغات پلتفرمی در پیامرسان، شبکه اجتماعی و در سرویس ویدئوی خانگی برای صفحات منتخب، امکان پرداخت امن (به زودی) و ارسال سریع به کمک پست (به زودی) برای راه اندازی کسب و کار و یا توسعه آن ارائه می دهد.
آشنایی با سرویس فروشگاه روبیکا
تا قبل از ایجاد قابلیت ساخت پیج فروشگاهی در روبیکا، صفحات فروشگاهی بسیاری در این اپلیکیشن فعالیت داشتند و کاربران می توانستند در روبینو صفحه فروشگاهی بسازند و در آن محصولات خود را تبلیغ کنند و بفروشند. در حال حاضر این ویژگی در روبیکا ارتقاء پیدا کرده و سبب تسهیل در فرآیند خرید و فروش و تبلیغات بهتر فروشگاه ها و کالاهای آنها شده است.
امکانات ویژه سرویس فروشگاه روبیکا
از جمله امکانات و قابلیت هایی که برای ساخت فروشگاه در روبیکا در نظر گرفته شده موارد زیر هستند:
- امکان اتصال مستقیم پست روبینو که در آن تبلیغات فروشگاه وجود دارد به بخش خرید محصول در فروشگاه و هدایت کاربر به صفحه خرید کالا
- قابلیت اضافه کردن محصول به فروشگاه
- امکان ارائه درخواست خرید کالا و سفارشات توسط مشتریان
- قابلیت درخواست برای تبلیغات رسمی در صفحه اصلی فروشگاه
مراحل ساخت فروشگاه در روبیکا
برای ساخت پیج فروشگاهی در روبیکا باید چندین مرحله را به ترتیب انجام داد؛ این مراحل به شرح زیر است.
- .وارد صفحه اصلی اپلیکیشن روبیکا شوید
- .روی عبارت «فروشگاه پلاس» کلیک کنید
- اطلاعات صاحب فروشگاه و مشخصات فروشگاه را وارد نمایید.
- بعد از وارد کردن اطلاعات باید اطلاعات توسط کارشناسان تایید شود؛ پس زمانی باید منتظر بمانید
- بعد از ثبت نام موفق در روبیکا امکانات فروشگاهی فعال شده و می توان از آنها استفاده کرد.
نحوه استفاده از سرویس فروشگاه روبیکا
برای موفقیت در کسب درآمد از طریق ساخت فروشگاه در روبیکا باید با نحوه استفاده و کار با سرویس فروشگاهی این اپلیکیشن آشنا شد. برای کار با پیج فروشگاهی در روبیکا باید در روبینو یک صفحه فروشگاهی بسازید، سپس محتوای مورد نظر خود را که شامل تصویر و توضیحات محصولات است را در آن بارگذاری نمایید.
در صفحه اصلی روبیکا و توسط بخش فروشگاهی در این سرویس فروشگاه مدنظر خود را ثبت کنید تا فروشگاه فعال شود؛ باید دقت کرد که همیشه فروشگاه خود را به روز نگه دارید. نکته مهم در این مورد اینکه در حال حاضر نمی توان صفحه اول را به عنوان فروشگاه انتخاب کرد و کاربر حتما باید برای راه اندازی فروشگاه، صفحه جدیدی بسازد .
روش های افزایش فروش ، فروشگاه در روبیکا :
- بازبینی تصاویر محصول: تصاویر جذاب و با کیفیت بالا می توانند موجب جذب توجه خریداران شوند و باعث افزایش فروش شوند. بنابراین، ارسال تصاویر با کیفیت و با توجه به نیاز مشتریان می تواند به افزایش فروش کمک کند.
- ارائه تخفیف و کد تخفیف: ارائه تخفیف و کد تخفیف می تواند جذب مشتریان جدید و تحریک خرید بیشتر مشتریان فعلی را به دنبال داشته باشد.بهترین روش برای تبلیغ کد تخفیف از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و روبیکا است.
- محصولات برتر: ارائه محصولات برتر باعث افزایش اعتبار و اعتماد خریداران به فروشگاه شما می شود.برای جذب مشتریان جدید، بهتر است محصولات پرفروش و پرطرفدار را نمایش دهید.
- رعایت مسائل امنیتی: رعایت مسائل امنیتی و اطلاعاتی می تواند به افزایش اعتماد مشتریان و بهبود تجربه خرید آنها منجر شود
- بهبود سرعت و کارایی سایت: سرعت و کارایی سایت از جمله عوامل مهمی هستند که بر فروش در فروشگاه روبیکا تأثیر می گذارند.بهبود عملکرد سایت باعث افزایش تجربه خرید مشتریان می شود و می تواند به افزایش فروش منجر شود.
- استفاده از بازاریابی محتوایی: بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشیداز طریق محتواهای جذاب و ارزشمند، به آنها کمک کنید تا انتخاب بهتری برای خرید داشته باشند.
- افزایش تعامل با مشتریان: ارائه خدمات مشتریان بهتر و افزایش تعامل با آنها می تواند به افزایش فروش در فروشگاه روبیکا کمک کند.ارائه خدمات پس از فروش و پاسخگویی به سوالات مشتریان نیز می تواند به افزایش اعتماد آنها به فروشگاه شما کمک کند.
- هدفمندسازی تبلیغات: با تبلیغات هدفمندسازی شده، می توانید به گروه مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند، دسترسی پیدا کنید و به افزایش فروش کمک کنید.
مزایای استفاده از سوپر اپلیکیشن روبیکا
روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است که مزایا و معایبی دارد در این بخش به مزایای این برنامه اشاره می کنیم.
- مصرف اینترنت در برنامه روبیکا بسیار کم است.
- کار با اپلیکیشن روبیکا ساده و راحت میباشد.
- از لحاظ حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربران امنیت بالایی دارد.
- در روبیکا فعالیت ها با سرعت بالایی انجام می شود.
- برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هنگام استفاده از روبیکا حجم اینترنت صفر است.
- اپلیکیشن روبیکا یک برنامه جامع یا سوپر اپ شناخته می شود.
- از لحاظ تجربه کاربری بسیار خوب است.
- امکان استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر در روبیکا وجود دارد.
روش های حرفه ای تر برای شما در فروش اجناس و محصولات
- بهبود تصویر برند: بهبود تصویر برند شما باعث جذب مشتریان جدید و افزایش فروش می شود.برای بهبود تصویر برند، می توانید از طریق شبکه های اجتماعی، بلاگ، ویدیوها و تصاویر با کیفیت بالا ارتباط بیشتری با مشتریان داشته باشید
- بررسی بازخورد مشتریان: بررسی بازخورد مشتریان می تواند به بهبود کیفیت خدمات و محصولات شما کمک کند و در نتیجه به افزایش فروش در فروشگاه روبیکا منجر شود.با بررسی بازخورد مشتریان می توانید نقاط قوت و ضعف فروشگاه خود را شناسایی کرده و سپس اقدامات لازم برای بهبود آنها را انجام دهید.
- استفاده از تکنولوژی های روز: استفاده از تکنولوژی های روز، به شما کمک می کند تا فرآیند خرید را برای مشتریانتان ساده تر و جذاب تر کنید و به افزایش فروش در فروشگاه روبیکا کمک کنید.به عنوان مثال، امروزه بسیاری از مردم از دستگاه های هوشمند استفاده می کنند و این می تواند فرصتی برای شما باشد تا با ارائه برنامه های کاربردی موبایل یا وب سایتی که بهینه شده برای دستگاه های هوشمند، به فروش بیشتری دست یابید.
- ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه: ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه می تواند به افزایش فروش در فروشگاه روبیکا کمک کند. با ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان، می توانید آنها را ترغیب به خرید کنید و همچنین با ارائه تخفیف های مناسب، مشتریان را به خرید بیشتر و دائمی تر در فروشگاه شما تشویق کنید.
چگونه با ساخت پیج فروشگاهی در روبیکا، پول برداشت کنیم؟
بعد از آشنایی با ساخت فروشگاه در روبیکا نوبت به آشنایی با برداشت پول از این اپلیکیشن می شود. در صورت تکمیل داشبورد کسب درآمد خود امکان برداشت پول در هر زمانی امکان پذیر است؛ همچنین برای مشاهده مقدار درآمد باید به بخش تنظیمات روبیکا در منو اصلی رفته و به قسمت کسب درآمد بروید.
بعد از درخواست انتقال وجه در صورتی که محتوای کانال و فروشگاه با قوانین روبیکا مطابقت داشته باشد پول به حساب واریز می گردد. محتوای فروشگاه توسط ادمین در روبیکا بررسی شده و تایید می شود.
چگونه در روبیکا چند صفحه روبینو بسازیم؟
در ابتدا پیشنهاد میکنم که اگر روبیکا را آپدیت نکرده اید، حتما به گوگل پلی مراجعه کنید تا بتوانید برنامه روبیکا را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید (این کار باعث میشه تا سهولت کاربری در اپ بیشتر شود) پس از باز کردن Rubika، در پایین صفحه، چندین گزینه قرار دارد که یکی از آن ها بخش روبیکا می باشد که باید روی آن کلیک کنید.
پیج شخصی شما با نام کاربری که در ثبت نام در روبیکا ساخته بودید، در دسترس می باشد اما برای اینکه به صفحه روبینو خود وارد شوید، می توانید روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.
همانطور که متوجه شده اید، این صفحه دقیقا شما را یاد اینستاگرام می اندازد که تعداد پست، دنبال کننده ها و دنبال شونده ها شما را نشان می دهد اما برای اینکه یک صفحه جدید (دومین) در روبینو بسازیم، در بالای صفحه – سمت چپ، یک به شکل مثبت در دسترس بوده که باید روی آن ضربه بزنید.
پس از کلیک روی گزینه فوق، در همان بالای صفحه، یک ردیف ظاهر می شود که اسم پیج شما را با یک تیک آبی نشان می دهد (یعنی اینکه در حال حاضر روی پیج شخصی قرار دارید) اما برای اینکه پیج جدید روبینو خود را بسازید، باید روی عبارت «افزودن صفحه جدید» کلیک کنید.
در مرحله بعد، یک لیست برایتان باز می شود که باید مشخصات صفحه روبینو خود را به ترتیب وارد نمایید: (شناسه کاربری را باید با حروف English وارد نمایید و البته به یاد داشته باشید که با سایر اسم های دیگران یکی نباشد؛ می توانید از عدد نیز در نام کاربری خود استفاده کنید – نام صفحه خود را می توانید با حروف فارسی بنویسید که در واقع پس از ایجاد حساب تان، دقیقا زیر عکس پروفایل شما قید می شود – سومین ردیف هم مختص به بیوگرافی بوده که می توانید اطلاعات پیج خود را در یک جمله توصیف کنید – گزینه های ایمیل، شماره تلفن و وبسایت نیز اختیاری بوده که می توانید خالی بگذارید)
پس از پر کردن اطلاعات فوق، روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید تا پیج شما ساخته شود. پس از اینکه صفحه خود را ساختید، در صورت لزوم می توانید اطلاعات پیج خود را ویرایش دهید (برای مثال: عکس پروفایل بگذارید یا نام صفحه خود را تغییر دهید یا اینکه بخواهید لینک وبسایت بگذارید؛ البته در قیمت لینک وب سایت می توانید از لینک های دیگر نیز استفاده کنید؛ مثلا می توانید لینک لوکیشن گوگل مپ خود را در صفحه بگذارید)