ما در دیجیکالا یک خانواده بزرگ و پویا هستیم؛ خانوادهای که در آن میتوانید داستان رویاها و موفقیتهای خود را از نو بنویسید و هر روز آنها را زندگی کنید. دوست دارید در کدام بخش از این خانواده اثرگذار باشید؟ جواب شما هرچه باشد، در هر حال با فضایی خلاق و پرجنبوجوش سروکار دارید که میتوانید در آن یک ایدهپرداز خوشفکر باشید. اینجا همه ما این فرصت را داریم تا پابهپای کسانی که بهترینهای رشته خود هستند، برای اثرگذار بودن در جامعه تلاش کنیم. با سید علی ابراهیمی برای استخدام در دیجی کالا و آگاهی از فرصت های شغلی دیجی کالا همراه باشید !
استخدام دیجی کالا
دیجی کالا از بزرگترین استارتاپ های ایرانی می باشد . دیجی کالا یک فروشگاه آنلاین هست که در بین ایرانیان محبوب می باشد ! برای استخدام در دیجی کالا و آگاهی از فرصت های شغلی دیجی کالا وارد ادرس careers.digikala.com/positions/ شوید!
استخدام شرکت دیجی کالا
دیجیکالا فقط یک شرکت نیست. دیجیکالا یک خانوادهی بزرگ و پویاست! ما در دیجیکالا به دنبال رویاهای بزرگ هستیم و میدانیم که رسیدن به رویاهای بزرگ با همکاری، سختکوشی، انضباط و دوستی و همدلی به وجود میآید. همهی اعضای خانوادهی دیجیکالا، جزو بهترینهای رشتهی خود هستند و افتخار ما این است که این خانواده هر روز بزرگتر میشود. شما هم میتوانید یکی از اعضای این خانواده باشید و رویاهای خودتان را در کنار ما بسازید. ما استعدادهای شما را میبینیم و درست مثل یک خانواده برای موفقیت شما تلاش میکنیم؛ همانطور که شما برای موفقیت دیجیکالا تلاش میکنید.
ارزشهای دیجی کالا
ارزشهای دیجیکالا ستونهایی هستند که زندگی کاری ما روی آنها استوار شده است؛ ارزشهایی که با دقت و حساسیت زیادی انتخاب شدهاند. بر اساس همین ارزشها، هر اتفاق و فعالیت تازه در دیجیکالا هویتی جدید و ناب پیدا میکند. ما در دیجیکالا با همراهی هم این ارزشها را محقق میکنیم و برای پایبندی به آنها مشوق همدیگر هستیم.
فرهنگ کاری ما در دیجیکالا
آنچه باعث میشود همکاری با دیجیکالا را دوست داشته باشید
- پیشرفت نامحدود
- محیط شاد و پویا
- یادگیری و رشد
- فرصت دیده شدن
- چالشهای جذاب
- کار با حرفهایها
- اثرگذاری در جامعه
فرایند استخدام در دیجیکالا
- تطابق با شرایط کیفی
- تطابق با فرهنگ سازمانی
- تطابق دانش تخصصی
- توافقهای مالی
- صحت سوابق شغلی
- شروع همکاری
مزایای استخدام در دیجیکالا
- زمان کاری منعطف
- بیمه تکمیلی
- کمک هزینه غذا
- برنامه آموزش و توسعه
- پاداش ارزیابی عملکرد
- امکان دورکاری
- پاداش معرفی همکار
- امکان خرید اقساطی
فرآیند جذب در دیجیکالا چگونه است؟
بعد از اینکه شما درخواست خود را ثبت کردید، همکارهای ما سوابق شما را بررسی میکنند. در صورتی که توانمندیهای شما با نیازهای ما مطابقت داشته باشد، برای هماهنگ کردن زمان مصاحبه با شما تماس میگیریم. ما در دیجیکالا دو نوع مصاحبه داریم: مصاحبه منابع انسانی و مصاحبه فنی. در این مصاحبهها شما هم فرصت دارید تا ما را ارزیابی کنید. بعد از طی کردن این مراحل، برای شما پیشنهاد حقوقی ارسال میکنیم و در صورت توافق، عضوی از خانواده دیجیکالا خواهید شد.
چطور برای همکاری با دیجیکالا درخواست بدهم؟
در بخش «فرصتهای همکاری» میتوانید موقعیتهای شغلی فعلی را ببینید و درخواست خود را ارسال کنید.
کار در دیجیکالا چه مزایایی دارد؟
مهمترین مزیت ما فرهنگ سازمانی دوستانه و شفاف است که باعث میشود محیطی سرشار از همراهی، یادگیری و رشد سریع داشته باشیم. علاوه بر آن، مزایای مادی همکاری با دیجیکالا شامل برنامههای توسعه و دورههای آموزشی، دورهمیها، تقدیرهای دورهای، معاینات پزشکی، بیمه تکمیلی، و خرید قسطی از سایت نیز میشود.
آیا میتوانم به طور همزمان برای چند فرصت همکاری درخواست بدهم؟
در یک بازه زمانی یکسان، بهتر است حداکثر برای ۳ فرصت همکاری درخواست ارسال کنید. در این صورت همکاران ما میتوانند روی شناخت توانمندیهای شما بیشتر تمرکز کنند
برای اینکه بتوانم در یک حوزه با شما همکاری کنم، نیاز به مدرک مرتبط دارم؟
در دیجیکالا تجربه و دانش مورد ارزیابی قرار میگیرد و داشتن مدرک تنها معیار ما برای سنجش افراد نیست. مثلا در تیم تکنولوژی برنامهنویسهای توانمندی با ما همکاری میکنند که مدرک مرتبط ندارند
تحصیلات برای استخدام دیجی کالا چقدر مهم است؟
با وجود آن که در کشورمان مدرک گرایی رواج یافته اما دیجیکالا یکی از شرکتهایی است که در آن مهارتهای تخصصی افراد بر میزان تحصیلات ارجحیت دارد و لزوما عدم ارائه مدرک تحصیلی دلیلی بر عدم همکاری با اشخاص نیست.
بیش از نیمی از افراد تیم تکنولوژی بزرگترین خردهفروشی آنلاین کشور مدرک کارشناسی دارند و ۱۱ درصد آنها دیپلم و زیردیپلم هستند که نشان میدهد تحصیلات دانشگاهی بالاتر عامل موثر در برتری توسعهدهندگان در شرکتهای فناوری و استارتاپی نیست.
بخش اعظم کارجویانی که دارای مدرک دیپلم یا پایینتر از آن هستند در بخش عملیات دیجیکالا مشغول به فعالیت شدهاند که نشان میدهد موقعیتهای شغلی مناسبی در این گروه برای افرادی که فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند، وجود دارد. همچنین افراد دارای مدرک کارشناسی نیز غالب همکاران دیجیکالا را در بخشهای تکنولوژی و غیرعملیاتی تشکیل میدهند.
جایگاههای شغلی قابل استخدام در دیجی کالا
دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است و محصولی تولید نمیکند. بنابراین، تنها در حوزههایی مثل برنامهنویسی، بازاریابی (دیجیتالی و …)، فروش و توزیع کالا، مدیریت بازرگانی، مالی و حسابداری و تمامی حوزههای مرتبط و تعدادی شغل غیرتخصصی مثل راننده، اپراتور تلفن، کارگر ساده، انباردار، نگهبان و … جایگاه شغلی دارد.
به گزارش دیجیاتو حدود ۵٪ از جایگاههای شغلی در دیجیکالا مربوط به بخش فناوری (برنامهنویسی، طراحی و توسعهی نرمافزار و موارد مربوط به فناوری ارتباطات)، ۷۷٪ مربوط به بخش عملیات (پخش و توزیع، انبار، امور مشتریان و محتوا) و ۱۸٪ مربوط به بخش غیرعملیات (بازاریابی، منابع انسانی، حقوقی، توسعهی کسبوکار، تجربه مشتریان) میباشد.
برنامه نویس دیجی کالا
یکی از جایگاههای شغلی که هر کسبوکار تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد، برنامهنویسی است. امروزه بازار کار برنامهنویسی بسیار داغ است و دیجی کالا نیز همانند هر کسبوکار اینترنتی دیگری برای انجام کارهایی مثل برنامهنویسی فرانت-اند و بکند، توسعه و بهروزرسانی اپلیکیشن، توسعهی وب، UI/UX و … نیاز بالایی به جذب برنامهنویسها دارد.
این شرکت به طور پیوسته تلاش میکند تا تیمهای برنامهنویسی خود را تقویت نماید تا سایت دیجی کالا و وبسایت فروشگاههای تابعهی خود و اپلیکیشنهایش را در بهینهترن حالت ممکن حفظ کرده و روزبهروز تجربهی کاربران از جستجوی محصولات و خدمات و خرید کردن از این فروشگاه را بهبود بخشد.
دیجی کالا از مهندسین نرمافزار، مهندسین تست نرمافزار، برنامهنویسان بک-اند و فرانت-اند، برنامهنویسانReact Native و … دعوت به همکاری میکند.
مهندس الکترونیک و اتوماسیون دیجی کالا
این شرکت برای اجرای اتوماسیون انبارهای بزرگ خود نیازمند مهندس الکترونیک و اتوماسیون است. دیجیکالا از کسانی که در مدارهای SMD،QFN و DIP تخصص دارند، در برنامهنویسی میکروکنترلر متخصص هستند، تجربهی کار کردن با زبان برنامهنویسی ++C را دارند، میتوانند با کامپیوترهایRaspberryPi و سیستم عامل رسپین کار کنند، با طراحی جعبه کنترل و قطعات آن مثل رلهها، منبع تغذیه و … آشنا هستند و مهارتهای ارتباطی خوبی دارند، دعوت به همکاری میکند.
تحلیلگر داده
این فروشگاه آنلاین برای تحلیل دادههای گردآوری شده از رفتارهای مشتریان به صورت هفتگی و ماهانه، شناسایی مشکلات، فرصتها و راهحلها، معنی کاربردی دادن به دادهها، همکاری با تیمهای مختلف برای تعیین بهبودهای محتمل، ارزیابی عملکرد خدمات و پیشنهاد دادن برای تصمیمگیریها بر اساس تحلیل دادهها، نیازمند فارغالتحصیلان رشتههای مرتبط مثل مدیریت کسبوکار است. اما این دادهها چگونه گردآوری میشوند؟ دیجیکالا برای این کار جایگاه شغلی ناظر گزارشدهی و اتوماسیون را دارد.
نمایندهی فروش کالاهای پرمصرف
تعداد زیادی از آگهیهای استخدام در دیجی کالا مربوط به مشاغل مرتبط با فروش است. یکی از این شغلها، نمایندهی فروش کالاهای پرمصرف میباشد. این کالاها، فراوانترین نوع کالاهای این فروشگاه اینترنتی هستند. دیجیکالا برای این جایگاه شغلی تأکید زیادی روی تحصیلات ندارد و بیشتر به مهارتهای نرم مثل مهارتهای ارتباطی، توجه میکند.
مدیر برنامهریزی عملیات
این فروشگاه اینترنتی از فارغالتحصیلان رشتهی مهندسی صنایع که سابقهکار زیادی در حوزهی برنامهریزی عملیات دارند، به زبان انگلیسی مسلط هستند، دارای دانش کنترل قیمت هستند و به خوبی با سیستمهای EPR آشنایی دارند، دعوت به همکاری میکند.
کارشناس عملیات سریع
فروشگاهی به عظمت دیجیکالا روزانه تعداد بسیار زیادی سفارش دریافت میکند و باید به سرعت محصولات سفارش دادهشده را آماده کرده و برای مشتریان ارسال کند. چنین کاری در چنین مقیاس بزرگی، نیازمند کارشناسان عملیات سریع است.
این کارشناسان باید با مراکز فروش در تهران و دیگر استانها هماهنگ باشند و کارهای روزانه را پیش ببرند، فرآیندهای عملکردی را بهینهسازی نمایند تا در عین حفظ کیفیت، کارایی آنها به حداکثر برسد، سفرهای کاری انجام دهند و مراکز فروش جدید در شهرهای دیگر راهبیاندازند و گزارشهای روزانه و عملکرد مراکز فروش مختلف را بررسی کنند. این افراد باید بتوانند تحت فشار عملکرد خوبی داشته باشند. دیجیکالا برای این جایگاه شغلی بدون در نظر گرفتن رشتهی تحصیلی، از شما مدرک لیسانس و حداقل یک سال سابقه کار میخواهد.
دیجیتال مارکتینگ
یکی از کلیدیترین بخشها در هر کسبوکار تجارت الکترونیک، بخش دیجیتال مارکتینگ است. این بخش شامل جایگاههای شغلی مختلفی مثل موارد زیر میباشد:
- متخصص سئو
- متخصص تولید و مدیریت محتوا
- متخصص بازاریابی محتوایی
- متخصص ایمیل مارکتینگ
- تحلیلگر
- و …
شرکت دیجی کالا برای حفظ حضور قدرتمند خود و شرکتهای تابعهاش در فضای مجازی که این روزها به شدت رقابتی شده است، به طور پیوسته نیاز به جذب متخصصان مختلف در حوزهی دیجیتال مارکتینگ دارد.
استخدام حراست
این شرکت برای تأمین امنیت و انتظامات واحدهای مختلف خود، آگهیهای استخدام حراست دیجی کالا را منتشر میکند. برای این جایگاه شغلی نیازی به مدرک تحصیلی نیست و صرفا سن، ویژگیهای فیزیکی و انطباق با فرهنگ سازمانی در نظر گرفته میشود. البته اگر گواهینامههای مرتبط مثل امداد و کمکهای اولیه یا دفاغ شخصی داشته باشید، شانس شما برای پذیرفته شدن در این سازمان بالا میرود.
دیگر فرصتهای استخدام در دیجی کالا
- اکانت منیجر
- طراح گرافیک
- مدیر محصول
- تحلیلگر محصول
- متخصص کمپین
- متخصص مانیتورینگ
- متخصص مدیریت پروژه
- متخصص سیستم و روشها
- منشی شخصی
- ناظر پشتیبانی فنی
- مهندس امنیت شبکه
- کارشناس فروش
- مهندس داده
- متخصص خودکارسازی بازاریابی
- متخصص علوم داده
- کارشناس منابع انسانی
- مدیر محصول
- متخصص کلاندادهها
- متخصص بهینهسازی نرخ تبدیل
- متخصص نظارت بر فروش
- متخصص HSE
- کارشناس مرکز تماس
- حسابدار
- انباردار
- راننده
- پیک موتوری
- و …
استخدام راننده
افرادی که گواهینامهی موتورسیکلت، خودروهای سبک یا خودروهای سنگین داشته باشند، در صورت انطباق با فرهنگ سازمانی این شرکت، میتوانند برای آگهیهای استخدام در دیجی کالا رزومه بفرستند.
شرایط استخدام در دیجی کالا
حالا که با جایگاههای شغلی مختلف در این غول تجارت الکترونیک ایران آشنا شدید، بد نیست که در رابطه شرایط استخدام در این شرکت، اطلاعاتی داشته باشید. با توجه به اینکه دیجی کالا یک شرکت تجاری خصوصی است، نیروهای خودش را تنها بر اساس شایستگی انتخاب میکند. همانطور که در بالا دیدید، هر کدام از جایگاههای شغلی در این شرکت، شرایط خاص خودشان را دارند.
واحد منابع انسانی دیجیکالا برخلاف بسیاری از سازمانهای دیگر بجای اینکه روی تحصیلات تأکید داشته باشد، روی مهارتهای سخت و نرم کارجویان تأکید دارد. در نتیجه، اگر فکر میکنید که فرد باهوش و خلاقی هستید، با هر سطحی از تحصیلات و هر تخصصی، میتوانید برای آگهیهای استخدام در دیجی کالا رزومه بفرستید.
گزارش آماری دیجیاتو نشان میدهد که در بخش فناوری، ۵۱ درصد از کارکنان دیجیکالا دارای مدرک کارشناسی، ۵درصد دارای مدرک کاردانی و ۱۱درصد دارای مدرک زیر دیپلم هستند. تنها ۳۳٪ از کارکنان در این بخش مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند.
در بخش عملیات نیز ۶۴درصد از کارکنان تحصیلات زیر دیپلم دارند و فقط ۲ درصد از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. همچنین، در بخش غیرعملیات، ۳۵ درصد دارای تحصیلات زیر لیسانس، ۴۵درصد دارای مدرک لیسانس و ۲۰درصد دارای مدرک فوق لیسانس به بالا هستند.
البته واحد منابع انسانی این سازمان به معیارهایی مسن سن شما هم توجه دارد. میانگین سنی کارکنان دیجیکالا، ۳۰/۳سال است. جالب است که ۲۵٪از مدیران این غول تجارت تجارت الکترونیک، زیر ۳۲ سال سن دارند. بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که سن پایین برای استخدام در دیجیکالا مزیت حساب میشود.
به علاوه، تطابق با فرهنگ سازمانی از مهمترین معیارها برای پذیرفته شدن در این شرکت بزرگ و معتبر است. به گفتهی محسن مکرمی، معاون منابع انسانی دیجیکالا، این سازمان برای استخدام پرسنل از فرمول زیر استفاده میکند:
کارایی = شایستگی فنی × (رفتار)۲
این فرمول نشان میدهد که انطباق با فرهنگ سازمانی از شایستگیهای فنی برای جذب شدن در این سازمان بزرگ، اهمیت بسیار بیشتری دارد.
نحوه استخدام در دیجی کالا
اولین مرحله در برای استخدام شدن در این سازمان معتبر این است که از طریق سایت استخدام جاب ویژن برای موقعیتهای شغلی در دیجیکالا رزومه ارسال کنید. در صورت پذیرفته شدن رزومهی شما، به سرعت به مصاحبهی شغلی دعوت میشوید. معمولا برای احراز یک شغل در این سازمان بیش از یک بار باید در جلسهی مصاحبه شرکت کنید و انتظار خوشآمدگویی آنچنانی و برخورد بسیار خوب را نداشته باشید. در صورتی که رضایت مصاحبهکننده را جلب کنید و در رابطه با حقوق به توافق برسید، عضوی از خانوادهی دیجیکالا خواهید شد.