آموزش بیزینسی کردن اکانت instagram | تفاوت اکانت تجاری و شخصی چیست ؟
همانطور که می دانید در اینستاگرام دو نوع اکانت وجود دارد، یکی از آنها اکانت بیزینس (Business) و دیگری اکانت شخصی (Personal) می باشد. اکانت های تجاری نسبت به اکانت های شخصی قابلیت ها و مزیت های بسیاری دارند که ما در این مقاله به توضیح آنها می پردازیم.
انواع اکانت در اینستاگرام
به طور کلی سه نوع اکانت در اینستاگرام می توان ایجاد کرد:
- اکانت شخصی (Personal Account)
- اکانت تجاری (Business Account)
- اینفلوئنسر (Creator Account)
اکانت تجاری اینستاگرام چیست؟
اکانت تجاری اینستاگرام، یک نوع حساب کاربری در اینستاگرام است که برای کسب و کارها و برندها طراحی شده است. با داشتن یک اکانت تجاری، شما میتوانید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را مانند نوع فعالیت، آدرس وب سایت، شماره تماس و آدرس فیزیکی به صورت رسمی در پروفایل خود درج کنید. همچنین با داشتن اکانت تجاری، امکاناتی مانند آمار بازدیدها، پیامها و تعامل با مخاطبان بیشتری نسبت به حساب شخصی ارائه میشود. همچنین، با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام، میتوانید به راحتی تبلیغات خود را در اینستاگرام نمایش دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
چگونه میتوانم یک اکانت تجاری در اینستاگرام ایجاد کنم؟
برای ایجاد یک اکانت تجاری در اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا برنامه اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید و روی “ثبت نام” یا “ورود” کلیک کنید.
- در صفحه بعد، گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.
- پس از وارد کردن اطلاعات شما، به صفحه “پروفایل” هدایت خواهید شد. در این مرحله، روی گزینه “تنظیمات” (Settings) کلیک کنید.
- در بخش “حساب” (Account)، گزینه “تبدیل به حساب تجاری” (Switch to Professional Account) را انتخاب کنید.
- سپس، نوع حساب تجاری خود را انتخاب کنید. شما میتوانید بین حساب تجاری “راننده مشاغل” (Creator), “فروشنده” (Business) و “سازمانی” (Organization) انتخاب کنید.
- سپس، اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کسب و کار، آدرس وب سایت، شماره تماس و آدرس فیزیکی میشود.
- در نهایت، برای تأیید اینکه شما صاحب کسب و کار هستید و اجازه دارید تبلیغات را در اینستاگرام نمایش دهید، شماره تماس یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
تجاری کردن اکانت اینستاگرام
بعد از انجام این مراحل، اکانت تجاری شما برای استفاده آماده است. همچنین، با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام، میتوانید به راحتی تبلیغات خود را در اینستاگرام نمایش دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
بیزینس اکانت تحت عناوین دیگری همچون نمایه کسب و کار اینستاگرام نیز شناخته می شود. در واقع نمایه کسب و کار یک قابلیت رایگان است و توسط اینستاگرام به اکانت هایی پیشنهاد می شود که قرار است حسابشان به عنوان مشاغل و کسب و کارهای تجاری شناخته شود. در واقع صاحبان این پیج ها می خواهند با اکانت تجاری خود در اینستاگرام کسب درآمد کنند. بیزینس اکانت اینستاگرام نسبت به اکانت های شخصی گزینه های بیشتری نظیر تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، گزینه های تماس، تبلیغات و… ارائه می دهد.
تمامی شبکه های اجتماعی به دنبال عرضه بسترهایی هستند که کاربران و مشاغل بتوانند به بهترین شیوه برای کسب و کارهای خود تولید محتوا کنند. یک سرویس خوب باید ابزار سنجنش بازخورد خوبی از مخاطبین داشته باشد تا بتوان به کمک آن رفتار مخاطب را برای افزایش فروش تجزیه و تحلیل کرد. اینستاگرام یکی از این سرویس هاست که با امکان تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری اینستاگرام این قابلیت را برای کسب و کارها فراهم آورده است.
مزیت های اکانت تجاری (Business)
- افزایش راه های ارتباطی مثل گزینه Call ،Email و حتی آدرس وب سایت یا کانال تلگرام که می تواند به صورت لینک قرار بگیرد.
- امکاناتی که در استوری به شخص داده می شود. در بیزینس اکانت ها، اکانت هایی که بالای 10 هزار فالور داشته باشند قادر هستند که در استوری خود از لینک مستقیم به هر وب سایتی که میخواهند استفاده کنند.
- نوشته خاکستری رنگی در زیر اسم پیج شما نمایش داده می شود که در زمان ساخت اکانت بیزینس می توانید دسته بندی شغلی خودتان را انتخاب کنید.
مزیت های اکانت تجاری (Business) اینستاگرام چیست ؟
اکانت تجاری (Business) در اینستاگرام دارای مزایای زیادی است. در زیر به برخی از این مزایا اشاره شده است:
- آمار و اطلاعات: با داشتن اکانت تجاری، شما میتوانید به آمار و اطلاعات مربوط به پستهای خود و مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. این آمارها شامل تعداد بازدیدها، تعداد پستهایی که در یک بازه زمانی خاص انجام شدهاند و تعداد مخاطبان جدید هستند.
- پستهای تبلیغاتی: با داشتن اکانت تجاری، شما میتوانید پستهای تبلیغاتی در اینستاگرام ایجاد کرده و به صورت خاص برای جامعه مخاطبان خود نمایش دهید.
- لینکدهی به صفحات دیگر: با داشتن اکانت تجاری، میتوانید در بیوگرافی پروفایل خود لینک به صفحات دیگری مانند وبسایت خود قرار دهید.
- مشارکت در تبلیغات اینستاگرام: با داشتن اکانت تجاری، شما میتوانید در تبلیغات اینستاگرام شرکت کنید و به دسترسی به گروهی از مخاطبان جدید دست پیدا کنید.
- تمامیت و رسمیت: با داشتن اکانت تجاری، شما به عنوان یک برند رسمی و قابل اعتماد در اینستاگرام شناخته میشوید.
- پشتیبانی از ویدیو: با داشتن اکانت تجاری، میتوانید ویدیوهای طولانیتر را برای نمایش در پستهای خود ارسال کنید.
- استفاده از ابزارهایی مانند Instagram Insights، Instagram Ads و Instagram Shopping: این ابزارها به شما کمک میکنند تا بهترین استراتژی را برای کسب و کار خود در اینستاگرام پیاده سازی کنید، تبلیغات خود را بهینه کنید و محصولات خود را به صورت مستقیم در صفحه اینستاگرام به فروش برسانید.
به طور کلی، داشتن اکانت تجاری در اینستاگرام به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را به یک مرحله بعدی برسانید و بازاریابی خود را با بهرهگیری از امکانات اینستاگرام بهبود بخشید.
چگونه میتوانم از Instagram Insights برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنم؟
Instagram Insights یک ابزار رایگان در اینستاگرام است که به شما کمک میکند تا آمار و اطلاعات مربوط به پستهای خود، مخاطبان خود و تعامل آنها با پستهای شما را دریافت کنید. با استفاده از این ابزار، میتوانید استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید و بهترین روشها را برای جذب و نگهداشت مخاطبان خود پیدا کنید. در زیر به چند نکته برای بهبود کسب و کار با استفاده از Instagram Insights اشاره شده است:
- مطالعه آمار و اطلاعات: با استفاده از Instagram Insights، میتوانید آمار و اطلاعات مربوط به پستهای خود را دریافت کنید و با تحلیل این اطلاعات، بهترین روشها را برای جذب و نگهداشت مخاطبان خود پیدا کنید. برای مثال، با مشاهده آماری مانند تعداد بازدیدها، تعداد پستهایی که در یک بازه زمانی خاص انجام شدهاند و تعداد مخاطبان جدید، میتوانید بهترین زمانها برای ارسال پستهای خود و بهترین موضوعات برای پست کردن را تعیین کنید.
- بررسی مخاطبان: با استفاده از Instagram Insights، میتوانید اطلاعاتی مانند جنسیت، سن، مکان و فعالیتهای مخاطبان خود را به دست آورید. با تحلیل این اطلاعات، میتوانید بهترین روشها را برای جذب مخاطبان خود پیدا کنید و محتوایی را ارائه دهید که به نیازهای آنها پاسخ دهد.
- استفاده از Instagram Ads: با استفاده از Instagram Insights، میتوانید بهترین زمانها و موضوعات برای ارسال تبلیغات را تعیین کنید. همچنین، با استفاده از Instagram Ads، میتوانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و بازاریابی خود را بهبود بخشید.
- استفاده از Instagram Shopping: با استفاده از Instagram Insights، میتوانید بهترین محصولات خود را تعیین کرده و با استفاده از Instagram Shopping، محصولات خود را به صورت مستقیم در صفحه اینستاگرام به فروش برسانید.
- برنامهریزی محتوا: با استفاده از Instagram Insights، میتوانید بهترین زمانها و موضوعات برای پست کردن را تعیین کنید و بر اساس این اطلاعات، برنامهریزی محتوای خود را بهتر انجام دهید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
به طور کلی، Instagram Insights به شما کمک میکند تا با تحلیل دادههای مربوط به پستهای خود، بهترین روشها را برای بهبود کسب و کار خود پیدا کنید.
معایب اکانت بیزینسی اینستاگرام
- از آنجا که پس از تجاری کردن اکانت اینستاگرام پروفایل کاربری شما از نظر ظاهری دچار تغییراتی می شود امکان دارد برخی از دنبال کنندگان پیج شما یا افرادی که وارد حساب کاربری شما می شوند پس از تشخیص اینکه این اکانت تجاری است و با مشاهده پست های تبلیغاتی از پروفایل شما خارج شوند.
- زمانی که اکانت شما تبدیل به یک اکانت تجاری می گردد برای تبلیغ محصولات و خدمات خود باید هزینه آن را به اینستاگرام پرداخت نمایید.
- اکانت تجاری کسب و کار اینستاگرام شما به هیچ عنوان نمی تواند خصوصی (private) باشد و اطلاعات آن توسط هر کاربری در دسترس خواهد بود.
- حساب های تجاری اینستاگرام در مقایسه با حساب های شخصی معمولی در صفحه اکسپلورر اینستاگرام کمتر دیده می شوند.
گزارشات اکانت بیزینسی اینستاگرام
وقتی شما پیج شخصی خود را به پیج تجاری تبدیل می کنید قابلیت هایی را اینستاگرام به شما می دهد که به شما کمک می کند که کار تجاری خود را از طریق اینستاگرام راحت تر انجام دهید.
یکی از این قابلیت ها ظاهر شدن گزینه view insight در زیر پست های شما است.
این گزینه قابلیت هایی را به شما می دهد که در گزینه های زیر به آن می پردازیم::
- تعداد کسانی که بعد از دیدن پست شما از پروفایل شما بازدید کرده اند.
- تعداد کسانی که بعد از دیدن پست شما آن را ذخیره کرده اند و در آرشیو پیج شخصی خود پست شما را ذخیره نموده اند.
- تعداد کسانی که بعد از دیدن پست شما آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اند.
قابلیت دیگری که اینستاگرام به شما می دهد این است که در پروفایل شما در قسمت سه خط بالا سمت راست گزینه ای با نام Insights پدیدار می شود و در آن گزینه هایی وجود دارد که به شما کمک میکند آمار پیج خود را مشاهده کنید .
مزایای پیج شخصی اینستاگرام
از مزایای پیج شخصی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- در پیج شخصی می توانید حریم خصوصی خود را کنترل کنید؛ منظور همان public و private بودن پیج می باشد.
- اکثریت ویژگی های اینستاگرام مانند انتشار پست و استوری را در خود جای داده است.
- امکان متصل کردن پیج شخصی اینستاگرام به پیج شخصی فیسبوک.
معایب پیج شخصی اینستاگرام
از معایب خصوصی کردن اکانت اینستاگرام میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- از قابلیت insight نمی توانید استفاده کنید.
- برای اهداف کسب و کار خود نمی توانید استفاده کنید و این جزو تفاوت پیج شخصی، بیزینسی و کریتور محسوب می شود.
- نمی توان اطلاعات تماس، ایمیل و سایت را در پروفایل قرار داد.
- امکان استفاده از API اینستاگرام بر روی پیج شخصی وجود ندارد.
آموزش بیزینسی کردن اکانت instagram | چگونه اکانت اینستاگرام را تجاری کنیم ؟
قبل از تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری باید اطمینان حاصل کنید پروفایل شما یک پروفایل عمومی است. حساب های خصوصی را نمی توان تبدیل به حساب تجاری اینستاگرام کرد. پس از انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
- جهت تبدیل حساب شخصی به بیزینس اکانت اینستاگرام، اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کرده و سپس به حساب کاربری شخصی خود لاگین کنید.
- در پایین صفحه روی پروفایل کاربری تان (آیکن آدمک) تب کنید. از طریق لمس دکمه سه خطی در بالای صفحه وارد بخش تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
- از منوی ظاهر شده گزینه Account را انتخاب نمایید.
- اکنون به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه آبی رنگ Switch to Professional Account را لمس نمایید.
- در مرحله بعد برای تبدیل اکانت شخصی تان به اکانت تجاری گزینه Business را انتخاب نمایید.
- حال با پنجره خوش آمد گویی حساب تجاری اینستاگرام مواجه می شوید و اعلام می کند با افزودن ویژگی هایی نظیر دکمه تماس با ما و… ارتباط راحت تری با مخاطبین خود برقرار کنید و با انجام تبلیغات تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.
- در مرحله بعد از لیست ظاهر شده دسته بندی خود را انتخاب نمایید. ( امکان نمایش و یا عدم نمایش این قسمت در پروفایل کاربری تان وجود دارد.)
- اکنون وارد بخش اطلاعات قابل نمایش برای مخاطبین می شوید. (این اطلاعات برای دیگران نمایش داده می شود و مشتریان از طریق اطلاعات تماس می توانند با شما تماس بگیرند. شما می توانید هر زمان که بخواهید این اطلاعات را ویرایش و یا حذف نمایید.)
- این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شماره تماس و موقعیت مکانی شما روی نقشه است.
- پس از تکمیل اطلاعات این بخش دکمه Next را لمس نمایید.
- در مرحله بعد می توانید در صورت تمایل اکانت خود را به اکانت فیس بوکتان متصل نمایید.
خارج شدن از اکانت تجاری اینستاگرام
- به منظور خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام و برگشت به حساب شخصی، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
- از بین تب های پایین صفحه تب پروفایل کاربری تان را انتخاب نمایید.
- دکمه را در بالای صفحه لمس نمایید.
- در پنجره ظاهر شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.
- اکنون گزینه Account را لمس کنید.
- به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Switch to personal Account را انتخاب نمایید.
- سپس پیغامی ظاهر می شود و به شما اعلام می کند اگر به اکانت شخصی برگردید، محتوا و آمارهای پست های تبلیغاتی شما از دست می رود. همچنین شما دیگر به بخش Insight برای تحلیل پست ها و استوری های خود دسترسی نخواهید داشت. گزینه Switch Back را لمس کنید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود ؟ نظر خود را با سید علی ابراهیمی به اشتراک بگذارید ! از شما دعوت به دیدن مقاله افزایش تعامل پیج اینستاگرام می نماییم !